Fra denne side er der links til et arkiv af historiske dokumenter og fotos fra Adventistkirken Nærum og omegn helt tilbage til begyndelsen af 1900 tallet.

Adventistrødder fra USA til Nærum

En kortfattet historie om rødder tilbage til 1844, til cornflakes brødrene Kellogg i Battle Creek, Michigan, og hvordan det spredte sig til Skodsborg og Nærum.

HASDA UDSTILLING FRA 2023

Her kan du læse om Alfred Christensen, grundlæggeren af det moderne Nærum i 1888, samt om Concordia hjemmet for kvinder med alkohol misbrug, senere omdøbt til Nærum Sanatorium, derefter Rekreationshjem, Missionsskole, Nærum Højskole, Alderdomshjemmet “Aftenhvile”, Adventistkirkens hovedkontor, ADRA’s hovedkontor.

Udstillingen  blev var sat op i menighedssalen i kirken i 2023.  En omfangsrig og detaljeret fortælling, helt tilbage fra Alfred Christensen’s tid.  Udarbejdet af Preben Jalving, HASDA.

Artikel af Michael Bidstrup (kommer)

Nærum Menigheds historie 1920-1992 af Anker Christensen (kommer)

Præster i kirken (findes i dette dokument)

Forstandere i kirken