Velkommen til Adventistkirken i Nærum (find vej) lørdag d. 7 maj 2022

Dagens Gudstjeneste kan nu høres  her  sammen med tidligere gudstjenester. Men endnu bedre, kom og hør den “live”, nu når Corona restriktionerne er fortid.

Bibelstudium kl. 10.00 (Se detaljeret program længere nede)

Gudstjeneste: kl. 11.15 ved Robert Fisher “Rumklang”

.🇺🇦Husk: Der kommer mange flygtninge til danmark, og nogle af disse bliver henvist til at besøge vores kirke.  Så byd alle du ikke kender velkommen.🇺🇦 Tak fordi du toget godt imod de der kom idag.

Menighedsblad for maj måned kan læses her eller hentes i kirken.

Detaljeret program:

Lørdag d. 7 maj 2022:

I kirkesalen har vi Bibelstudium og Gudstjeneste som vanlig.

kl. 10.00: Bibelstudium: (klik på link for studiemateriale) Fælles indledning i kirken.

Studiegruppe i kirken: Carsten Thomsen

Studiegruppe i spejderlokalet ved Bjørn Krøll Nielsen.  Nej, den er ikke for spejdere, men startede oprindelig som en ungdomsklasse ca. 40 år siden, og de samme personer nærmer sig nu pensions alderen eller derover.  Klassen præges af en åben diskussion om vores individuelle og fælles trosvandring, med udgang i det officielle bibelstudium.

Et nyttigt YouTube foredrag giver den historiske sammenhæng af Abrahams vandringer:

Her er en interessant diskussion om tre beretninger om “nødløgn” (hun er min søster): To gange for Abraham, og en gang for Isak.

kl. 11.15: Gudstjeneste: kl. 11.15 ved Robert Fisher

Husk Kollekt, også når du ikke kommer

Børne og ungdoms bibelstudium:

PitStop (Unge til ca. 30 år) til fælles møde med SABUS i menighedssalen.

Bibelklub for børn

kl 10.00:  Fælles indledning

10.15 (ca.) Deles i følgende tre grupper:

0-6 år:
synger sange, leger, hører bibelhistorie og tegner, maler og klippe/klistrer

7-12 år:
hører bibelhistorie og alt muligt andet sjov

Spiser bl.a. rundstykker og lærer en hel masse nyt og spændende om Bibelen

SPAGHETTIGUDSTJENESTER

De næste spaghetti-datoer er: 10/5 og 14/6. Tilmelding til Robert Fisher, SMS 21 72 05 52, så vi kan beregne mængden af mad. Sig også gerne til, hvis du har lyst til at være med på holdet– eller bare til at komme og se, hvad der forgår!

Kommende arrangementer:

søndag d. 8 maj (fra kl. 9): Arbejdsdag i kirken.  Oprydning, forårs rengøring osv.

tirsdag d. 10 maj kl. 17 Åben kirke: kontakte Birgit Mtiliga, hvis du ønsker at vide mere, mobil 23 48 97 91.

tirsdag d. 10 maj: Spaghetti Gudstjeneste Tilmelding til Robert Fisher, SMS 21 72 05 52.

søndag den 22. maj i kl. 13.00-16.30. Happy Hand 10 års fødselsdags fest.

1 juni 18.30-21: Fælleskirkelig vandring 2022

På internettet:

Fredag d. 6 maj: Aftenkirke

Lørdag d. 7 maj kl. 10-12: Rundbordsdiskussion og Prædiken

Vidste du?

• Ved du hvem “Mountain Lions” er?   Det kan du læse om i menighedsbladet i en kommende udgave (først i juni)
    • I folkekirken er alting betalt: organister, rengøring, forsangere, kordegn, PR og nyhedsbreve, rengøring og vedligehold, Men hos os er det frivillighedens vej så kom og vær med til arbejdsdag i kirken søndag d. 8 maj. Der er både forårsrengøring og oprydning, der er meget der har samlet sig i krogene.
    • At adventistkirken danmark har 359 YouTube videoer på internettet.  Du kan finde dem her.
    • Der er lavet specielle playlists med musik primært optaget her i kirken.  De findes her.
    • Husker du The Heritage Singers? Med deres bløde let svingede harmoni som især var populær i 1960’er og frem. De holdt en 45 års jubilæums koncert hvorfra følgende sang er set over 2,7 mio gange på YouTube (der indledes med reklamer).

Ugens Billede:

Kender du historien om kirkens orgel:  Det var næsten umuligt at tage et godt billede af det…