Furesøen fra nordsiden

Velkommen til Adventistkirken i Nærum (find vej) lørdag d 23 april 2022

Dagens Gudstjeneste kan du nu høre  her sammen med tidligere gudstjenester.

Læs mere om SABUS ungdomsstævne længere nede.

SABUS Flag

🇺🇦Husk: Der kommer mange flygtninge til danmark, og nogle af disse bliver henvist til at besøge vores kirke.  Så byd alle du ikke kender velkommen.🇺🇦 Tak fordi du toget godt imod de der kom idag.

Bibelstudium kl. 10.00

Gudstjeneste: kl. 11.15

Se detaljeret program længere nede.

Menighedsblad for april måned hentes i kirken eller læses her:

2022-04 April Nærum Adventistkirke web

Ny udgave af Adventnyt (2022 Nr. 2) er udkommet. Tema “Om Bibelen” også med artikel af en af menighedens medlemmer.

Detaljeret program:

Lørdag d. 23. april 2022:

Der er ekstra aktivitet i kirkens lokaler denne week-end idet vi er vært for SABUS ungdomsstævne i menighedssalen. SABUS er forkortelsen for Syvendedags Adventistkirkens Børne-, Ungdoms- og Spejderforening.

Bobby Bovell taler til Ungdomsstævne d. 23 april 2022.

I kirkesalen har vi Bibelstudium og Gudstjeneste som vanlig.

kl. 10.00: Bibelstudium: (klik på link for studiemateriale) Fælles indledning i kirken.

Studiegruppe i kirken: Niels Neesgaard

Studiegruppe i spejderlokalet ved Nina Klokkervoll

kl. 11.15: Gudstjeneste: kl. 11.15 ved Dennis Møller fra Køge menighed: “Gud er Kærlighed”

Dagens Gudstjeneste kan du nu høre  her sammen med tidligere gudstjenester.

Husk Kollekt, også når du ikke kommer

SPAGHETTIGUDSTJENESTER

De næste spaghetti-datoer er: 10/5 og 14/6. Tilmelding til Robert Fisher, SMS 21 72 05 52, så vi kan beregne mængden af mad. Sig også gerne til, hvis du har lyst til at være med på holdet– eller bare til at komme og se, hvad der forgår!

Børne og ungdoms bibelstudium:

PitStop (Unge til ca. 30 år) til fælles møde med SABUS i menighedssalen.

Bibelklub for børn

kl 10.00:  Fælles indledning

10.15 (ca.) Deles i følgende tre grupper:

0-6 år:
synger sange, leger, hører bibelhistorie og tegner, maler og klippe/klistrer

7-12 år:
hører bibelhistorie og alt muligt andet sjov

13+
Spiser bl.a. rundstykker og lærer en hel masse nyt og spændende om Bibelen

Husk næste sabbat d. 30 april Fællesspisning og menighedsmøde

På internettet:

Fredag d. 22 April: Aftenkirke

Lørdag d. 23 april kl. 10-12: Rundbordsdiskussion og Prædiken

Vidste du?

• Ved du hvem “Mountain Lions” er?   Det kan du læse om i menighedsbladet i en kommende udgave.
    • I folkekirken er alting betalt: organister, rengøring, forsangere, kordegn, PR og nyhedsbreve, rengøring og vedligehold, Men hos os er det frivillighedens vej så kom og vær med til arbejdsdag i kirken søndag d. 8 maj. Der er både forårsrengøring og oprydning, der er meget der har samlet sig i krogene.
    • At adventistkirken danmark har 359 YouTube videoer på internettet.  Du kan finde dem her.
    • Der er lavet specielle playlists med musik primært optaget her i kirken.  De findes her.
    • Husker du the heritage singers? Med deres bløde let svingede harmoni som især var populær i 1960’er og frem. De holdt en 45 års jubilæums koncert hvorfra følgende sang er set over 2,7 mio gange på YouTube. Se den her. (der indledes med reklamer)

Ugens Billeder:

Skodsborg Sanitorium 1910

Vidste du at Nærum menighed består af historiske sammenlægninger af mange menigheder: Skodsborg, Hillerød, Helsingør, Lyngby.

Her er et billede fra Vinkelvej i Hillerød hvor menigheden lå i mange år.  Den er idag bygget om til et parcelhus.

Ved du hvordan det så ud i Skodsborg lang tid før de kongelige gemakker og Skodborg Badesanatorium blev bygget?  Her er et billede af Skodsborg Bakke fra omkring 1800.

Set mod syd. Bakken er hvor Skodsborg kirken blev bygget op imod.