Velkommen til Adventistkirken i Nærum (find vej) lørdag d 9 april 2022

🇺🇦Husk: Der kommer mange flygtninge til danmark, og nogle af disse bliver henvist til at besøge vores kirke.  Så byd alle velkommen du ikke kender.🇺🇦

Bibelstudium kl. 10.00

Nadversgudstjeneste: kl. 11.15 ved menighedens senior præst Robert Fisher

Se detaljeret program længere nede.

Det nye menighedsblad for april måned hentes i kirken eller læses her:

2022-04 April Nærum Adventistkirke web

Ny udgave af Adventnyt (2022 Nr. 2) er udkommet. Tema “Om Bibelen”

Lydoptagelser af taler og Gudstjenester i kirken findes her.

Detaljeret program:

Lørdag d. 9 april 2022:

kl. 10.00: Bibelstudium: (klik på link for studiemateriale) Fælles indledning i kirken.

Klasse i kirken: Niels Neesgaard

Klasse i spejderlokalet ved Carsten Thomsen

kl. 11.15:  Nadvergudstjeneste ved Robert Fisher

Deltagelse i nadverens vin og brød, der symboliser Jesu offer,  følger hans eksempel  og opfordring ved påskemiddagen (Mattæus 26.20-29) med hans tolv disciple. Det er en tradition som adventistkirken deler med mange andre kristne trossamfund. Deltagelse i nadveren er “åben”, altså der er ingen krav om trosforhold eller medlemskab.

Derudover har adventistkirken også tradition for at følge Jesu eksempel som “tjener” i at vaske disciplenes fødder (Johannes 13.1-17).  Her er alle lige, og alle viser ydmyghed i at “tjene” og hjælpe hinanden. De som ikke ønsker at deltage i denne del kan blive i kirkesalen og lytte til musik, mens “fodtvætningen” (som det også kaldes) foregår i andre lokaler.

Dagens Gudstjeneste kan du nu høre  her i løbet af lørdag eftermiddag sammen med tidligere gudstjenester. Musik med Kirkens Kor, Kirsten og Johan Reiter, samt solo ved Benjamin Lundquist.

Husk Kollekt, også når du ikke kommer

SPAGHETTIGUDSTJENESTER

De næste spaghetti-datoer er: 10/5 og 14/6. Tilmelding til Robert Fisher, SMS 21 72 05 52, så vi kan beregne mængden af mad. Sig også gerne til, hvis du har lyst til at være med på holdet– eller bare til at komme og se, hvad der forgår!

Børne og ungdoms bibelstudium:

PitStop (Unge til ca. 30 år) i kælderlokalet

Fælles morgenmad kl.  10.00

Bibelklub for børn

kl 10.00:  Mødes i menighedssalen til fælles indledning

10.15 (ca.) Deles i følgende tre grupper:

0-6 år:
synger sange, leger, hører bibelhistorie og tegner, maler og klippe/klistrer

7-12 år:
hører bibelhistorie og alt muligt andet sjov

Spiser bl.a. rundstykker og lærer en hel masse nyt og spændende om Bibelen

På internettet:

Fredag d. 8 April: Aftenkirke

Lørdag d. 9 april kl. 10-12: Rundbordsdiskussion og Prædiken

Vidste du?

Over 140 personer modtager vores Ugenyt som sendes per email hver fredag.
Hvis du ønsker at modtage menighedens “Ugenyt” pr. email  kontakt Carsten Thomsen pxicarsten@icloud.com.

Ugens Billeder:

Ved du hvordan det så ud i Skodsborg lang tid før de kongelige gemakker og Skodborg Badesanatorium blev bygget?  Her er et billede af Skodsborg Bakke fra omkring 1800.

Set mod syd. Bakken er hvor Skodsborg kirken blev bygget op imod.

Flere billeder kommer næste uge.